امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۵۲:۳۳ - دوشنبه ۲۶ اسف ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده انتظامی رودبار تاکید کرد؛
“نه به چهارشنبه سوزی” در رودبار برای مقابله با کرونا
      گیلنا- فرمانده انتظامی رودبار به خطرات و آسیب های استفاده از مواد محترقه و آتش زا برای مراسم چهارشنبه آخر سال هشدار داد. به گزارش گیلنا از رودبار، در آستانه چهارشنبه آخر سال و مراسمات این ایام، فرمانده انتظامی رودبار برای کاهش آسیب ها وتامین نظم و امنیت در این شهرستان نکاتی […]

 

 

 

گیلنا- فرمانده انتظامی رودبار به خطرات و آسیب های استفاده از مواد محترقه و آتش زا برای مراسم چهارشنبه آخر سال هشدار داد.

به گزارش گیلنا از رودبار، در آستانه چهارشنبه آخر سال و مراسمات این ایام، فرمانده انتظامی رودبار برای کاهش آسیب ها وتامین نظم و امنیت در این شهرستان نکاتی را به شهروندان توصیه کرد.

سرهنگ حمیدرضا فیضی در گفتگو با خبرنگار گیلنا در رودبار با تبریک عیدنوروز

و گرامیداشت مراسمات جهارشنبه آخر سال، اظهار کرد؛حوادث نه تنها ممکن است برای کسانی که از مواد منفجره و آتش زا استفاده می کنند به وجود آید، بلکه برای کسانی که این مواد را درست می کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

 

تبه گفته وی، تمامی موادی که در نارنجک، ترقه، منور و سایر مواد آتش زا و محترقه استفاده می شوند، از مواد منفجره و آتش گیر هستند که ماده ای خطرناک است و صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت و این مواد خاصیت خود به خودی آتش گیری و انفجاری دارند، لذا از نگهداری آنها حتی به مقادیر بسیار کم در منازل، زیرزمین، محل کار و… جداً خودداری کنید.

فرمانده انتظامی رودبار با تاکید بر خودداری از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف، گفت؛ کودکان و نوجوانان از اقشار آسیب پذیر هستند،استفاده از این مواد توسط آنان خطرات جدی به همراه داشته، سلامت آنان را به خطر انداخته و مرگ را به دنبال خواهد داشت.

فیضی با تاکید بر اینکه از نزدیک شدن به موادی که برای انفجار یا احتراق آماده کرده اند، دوری کنید، زیرا خطر از دست دادن عضوی از بدن و یا مرگ را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد؛ هر ساله شاهد حوادث رقت آوری در ایام چهارشنبه سوری از جمله سوختگی های شدید، از دست دادن چشم یا پاره شدن پرده گوش هستیم، این مواد را شوخی نگیرید زیرا با زندگی خود بازی کرده اید.

وی با تاکید پرهیز از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن چه در واحدهای مسکونی و چه در معابر، کوچه و خیابان، افزود؛ پرتاب مواد آتش زا مانند فشفشه و موشک بر روی درخت ها، بام و بالکن منازل از عوامل عمده بروز آتش سوزی است و شایسته است به طور جدی از انجام آن بپرهیزید.

فرمانده انتظامی رودبار با تاکید بر عدم استفاده از وسایل و مواد محترقه و آتش زا، بیان کرد؛ انفجار فقط ۲۵۰ گرم مواد ساخت ترقه می تواند یک آپارتمان را به شدت تخریب کند ضمن اینکه شیشه های ساختمانهای مجاور نیز در اثر این انفجار شکسته خواهد شد.

فیضی با اشاره به شیوع گسترده کرونا ویروس، نسبت به در خانه ماندن مردم تاکید کرد و گفت؛ به منظور جلوگیری از شیوع کرونا بهتر است به مراسم چهارشنبه آخر سال “نه” بگوییم، تا ضمن کاهش اثرات ناشی از «چهارشنبه سوری»، از شیوع گسترده کرونا ویروس جلوگیری کنیم.

وی از شهروندان خواست، تا عدم از استفاده از مواد محترقه و آتش زا، مراسم چهارشنبه آخر سال به «چهارشنبه سوزی» تبدیل نکنند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !