امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۲:۲۶:۰۱ - چهارشنبه ۲۱ اسف ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان:
“کرونا” سوغات امروز گیلان/ غربالگری ۷۰۰ هزار گیلانی
گیلنا – نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با هشدار به عدم سفر به این استان، گفت: امروز سفر به استان گیلان برای هموطنان سوغاتی به جز انتقال ویروس و مرگ عزیزان چیز دیگری نیست. به گزارش گیلنا از رشت، دکتر محمد حسین قربانی  با اشاره به راه اندازی بیمارستان سیار توسط بهداری نیروی […]

گیلنا – نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با هشدار به عدم سفر به این استان، گفت: امروز سفر به استان گیلان برای هموطنان سوغاتی به جز انتقال ویروس و مرگ عزیزان چیز دیگری نیست.

سوغات امروز گیلان انتقال ویروس کرونا است /هموطنان سفر نکنند

به گزارش گیلنا از رشت، دکتر محمد حسین قربانی  با اشاره به راه اندازی بیمارستان سیار توسط بهداری نیروی دریایی سپاه در محوطه بیمارستان رازی رشت، اظهار کرد: ما برای مواقع اضطراری و برای امنیت و پشتیبانی از مراکز درمانی گیلان نیازمند راه اندازی چنین ظرفیتی در استان بودیم.

وی با بیان اینکه این بیمارستان با ظرفیت ۱۲۰ تخت بیش از ۵ هزار تخت بیمارستانی دولتی و خصوصی استان گیلان اضافه شده است، گفت: یکی از دغدغه‌های ما تأمین نیروی تخصصی و پرستاری برای این بیمارستان بود که در سپاه تعدادی از پزشکان متخصص سپاهی و بسیجی خود را به این بیمارستان اعزام شد.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان در ادامه با اشاره به راه اندازی یک مرکز نقاهتگاهی با ۲۰۰ تخت در هتل المپیک رشت، افزود: این مرکز نیز از دو روز پیش بیمارانی که مراحل درمان خود را طی کرده و باید دوران نقاهت خود را بگذراند راه اندازی شده و روز گذشته ۲۵ بیمار را پذیرش کرده است.

هیچ کمبودی در زمینه تجهیزات و اقلام بهداشتی نداریم

وی همچنین به موضوع کمبود تجهیزات و امکانات به ویژه ماسک، دستکش، گان و لوازم حفاظت شخصی برای کادر درمان و پرستاران در روزهای گذشته اشاره و تصریح کرد: در همان ابتدا همه کمبودها شناسایی و لیست شده و پیگیری‌های لازم از وزارت بهداشت و درمان و همچنین بهره گیری از ظرفیت خیران داخلی و خارجی برای تأمین تجهیزات انجام شد.

دکتر قربانی تأکید کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در حال حاضر هیچ کمبودی در حوزه اقلام بهداشتی و پزشکی مورد نیاز کادر درمان و پرستاران در بیمارستان‌های دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در همین راستا ۵ نفر از هیئت‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای هدایت کمک‌های مردمی و خیران تعیین شده‌اند، گفت: امیدواریم بتوانیم در روزهای آینده بخشی از این امکانات را در میان بیمارستان‌های خصوصی توزیع کنیم.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به ارسال یک محموله از کشفیات اقلام بهداشتی تهران به استان تا فردا، تصریح کرد: از همه مردم گیلان بخاطر وجود کمبودها و نواقص عذرخواهی می‌کنم امیدواریم در روزهای آینده با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته بخشی از اقلام بهداشتی توسط دانشگاه علوم پزشکی در میان شهروندان نیز توزیع شود.

وی تأکید کرد: در روزهای آینده با مدیریت واحد گام‌های خوبی در توزیع عادلانه اقلام بهداشتی در سطح استان شاهد خواهیم بود.

قربانی در ادامه با بیان اینکه گیلان یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا و در صدر این بحران قرار دارد، اظهار کرد: یکی از درخواست‌هایی که با معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه و بودجه این بوده که مسئولیت تمام امور داخلی اعم از بستن ورودی‌های و قرنطینه استان را برعهده ما قرار دهند که هیئت دولت مدیریت جزیره‌ای را صلاح کشو ندانستند.

وی به موضوع خود قرنطینه و ماندن شهروندان در خانه تأکید کرد و افزود: تردد در معابر و انتقال این ویروس توسط فردی به فرد دیگر حق الناس است و شهروندان باید با در خانه و عدم تردد غیر ضرور به حق دیگر احترام گذاشته و مسئولان را در کنترل این ویروس کمک کنند.

بهبود ۲۹۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت و در گیلان با درخواست از مردم سایر استان‌ها برای عدم سفر به استان گیلان، گفت: امروز سفر به استان گیلان برای مردم جز مصیبت و آلوده شدن و مرگ عزیزان سوغات دیگری نخواهد داشت.

وی با اشاره به کاهش ورودی بیمار مبتلا به کرونا در دیروز و امروز به مراکز درمانی استان گیلان، تصریح کرد: این به معنای کنترل این ویروس نیست بلکه مردم هشدارها را جدی گرفته و در خانه مانده‌اند که این موضوع باید ادامه داشته باشد زیرا هنوز هیچ بازه زمانی مشخصی برای پایان این وضعیت نمی‌توان اعلام کرد.

قربانی همچنین به مشکلات مالی و اقتصادی کسب و کارهای کوچک و روزمزد نیز اشاره و بیان کرد: پیشنهادی به هیئت دولت برای پرداخت کمک معیشتی به این افراد داده‌ام که البته دولت باید در این زمینه تصمیم بگیرد حتی یکی از درخواست‌های مجمع نمایندگان استان بوده که تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی در ادامه به وضعیت بهبودیافتگان در استان گیلان اشاره کرد و افزود: تا به امروز ۵ هزار و ۲۳۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های گیلان بستری شده بودند که از این تعداد دو هزار و ۹۷۷ نفر بهبود یافته‌اند که آمار بسیار خوبی است.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با بیان اینکه کرونا الزاماً مساوی با مرگ نیست، تصریح کرد: روزانه ۱۰۰ تست در کرونا ویروس در گیلان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری مبارزه با کرونا در استان گیلان، افزود: طی دو روز گذشته ۷۰۰ هزار گیلانی در این طرح شرکت کرده‌اند که معادل ۲۷ درصد جمعیت استان است که کمک بزرگی به کنترل این ویروس خواهد کرد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !