امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۹:۵۸:۳۱ - سه شنبه ۲۰ اسف ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دادستان صومعه سرا؛
کشف ۵۰۰۰ ماسک احتکار شده در صومعه سرا/ مردم “کرونا” را جدی نگرفتند
گیلنا-  دادستان صومعه سرا با تأکید بر اینکه مردم هشدارها را جدی گرفته و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند، گفت: اصناف نیز باید ساعت کاری تعیین شده را رعایت کنند. به گزارش گیلنا از صومعه سرا، ابراهیم انصاری با اشاره به اینکه همه باید برای جلوگیری از گسترش این بیماری کرونا […]

گیلنا-  دادستان صومعه سرا با تأکید بر اینکه مردم هشدارها را جدی گرفته و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند، گفت: اصناف نیز باید ساعت کاری تعیین شده را رعایت کنند.

مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه ها بمانند

به گزارش گیلنا از صومعه سرا، ابراهیم انصاری با اشاره به اینکه همه باید برای جلوگیری از گسترش این بیماری کرونا تلاش کنیم، گفت: بعد از انتخابات ۹۸ در شهرستان صومعه سرا با توجه به حساسیتی که از ناحیه وزارت بهداشت داشتند اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش این بیماری در شهرستان صورت گرفت.

دادستان صومعه سرا افزود: با توجه با تأکیدات وزارت بهداشت نخستین اقدام تعطیلی مکان‌های عمومی، کافه و قلیان سراها بوده که هر کدام از کافه‌های شهرستان در راستای بهداشت عمومی که با ما همکاری لازم را نکرده‌اند توسط مقام قضائی پلمب شده‌اند.

انصاری در ادامه تصریح کرد: دستور تعطیلی هتل‌ها و سوئیت‌ها به میراث فرهنگی صومعه سرا در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی داده شد.

دادستان صومعه سرا گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمع مردم در دادگستری به نیروی انتظامی ابلاغ شده که از ارسال پرونده‌های غیر ضرور خودداری کرده و نیز از انجام جلب و احضارهای غیرضروری و … در حال حاضر تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

انصاری با بیان اینکه به وسیله دستگاه‌های قضائی از تجمع مردم در ارتباط با پرونده‌های غیر ضروری جلوگیری می‌کنیم چرا که سلامتی مردم در درجه اول برای ما مهم است، بیان کرد: در هفته جاری توسط نهادهای خیریه حدود ۱۰ هزار ماسک تهیه و تحویل اداره بهداشت و درمان صومعه سرا شده که با نظارت سپاه مراحل توزیع آن انجام شد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه مردم صومعه سرا موضوع کرونا را جدی نگرفته‌اند زیرا شاهد تجمع جمعی از آنها در قلیان سراها به صورت مخفیانه با چراغ خاموش هستیم، افزود: عده‌ای با تعطیلی بازار آن را به مکان دیگری منتقل کرده‌اند در حالی که اقدام‌های صورت گرفته و محدودیت‌های ایجاد شده صرفاً برای سلامتی شهروندان است.

دادستان صومعه سرا به فعالیت واحدهای صنفی بر اساس ساعات اعلام شده اشاره کرد و افزود: از تمام واحدهای صنفی می‌خواهیم با رعایت اصول بهداشتی طبق ساعات تعیین شده در شهرستان فعالیت کنند.

کشف ۵۰۰۰ ماسک احتکار شده در صومعه سرا

وی با بیان اینکه واحدهای آرایشگری مردانه نیز باید با حفظ موازین بهداشتی یعنی حضور تنها یک نفر در محل آرایشگاه و با انجام موارد بهداشتی اقدام به فعالیت کنند، ادامه داد: نظارت‌های لازم در این زمینه از سوی نهادهای متولی به عمل می‌آید ولی آرایشگاه‌های زنانه با توجه به اینکه ماهیت آن کاملاً متفاوت با آرایشگاه‌های مردانه است تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

انصاری تاکید کرد: اشخاصی که به صورت خود جوش برای تهیه ماسک در شهرستان اقدام می‌کنند مقرر شده است که از ناحیه اداره بهداشت رعایت موازین بهداشتی مورد نظارت قرار گرفته و در صورت تأیید بهداشت در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به نارضایتی مردم از نبود ماسک و مواد بهداشتی و … گشت‌های مشترکی با همکاری اداره صمت و نماینده دادستان و تعزیرات و اصناف تشکیل شده که به صورت ۲۴ ساعته بوده و بازدیدهای سرزده را در سطح شهرستان انجام می‌دهند.

دادستان صومعه سرا همچنین یاد آور شد: در بازرسی‌های انجام شده از داروخانه شبانه روزی حدود ۵۰۰۰ ماسک کشف و در بین شهروندان توزیع و پرونده قضائی نیز تشکیل شده است.

وی تأکید کرد: مردم باید هشدارهای وزارت بهداشت توجه کنند و در خانه بمانند و تنها برای انجام امور ضروری از منزل خارج شوند تا از گسترش این بیماری با کمک یکدیگر جلوگیری کنیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !