امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۲۴:۲۶ - شنبه ۱۰ اسف ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاکید استاندار بر تجهیز نانوایی ها به دستگاه کارت خوان
گیلنا – استاندار گیلان با تأکید بر اینکه تقویت ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان شد، گفت: نانوایی‌ها باید به دستگاه کارت‌خوان مجهز شوند و نانوایی‌ها نیز موظف‌اند برای دریافت پول از مراجعان، الزاماً فرد دیگری غیر از تولیدکنندگان نان در نظر بگیرند. به گزارش گیلنا از رشت، ارسلان زارع  در هشتمین نشست مدیریت مقابله با […]

گیلنا – استاندار گیلان با تأکید بر اینکه تقویت ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان شد، گفت: نانوایی‌ها باید به دستگاه کارت‌خوان مجهز شوند و نانوایی‌ها نیز موظف‌اند برای دریافت پول از مراجعان، الزاماً فرد دیگری غیر از تولیدکنندگان نان در نظر بگیرند.

نانوایی‌ها باید به دستگاه کارت‌خوان مجهز شوند/کاهش نیروهای دستگاه اجرایی تا یک‌سوم

به گزارش گیلنا از رشت، ارسلان زارع  در هشتمین نشست مدیریت مقابله با گسترش ویروس کرونا که با حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان و شماری از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی

وی با اشاره به اینکه پس از انتشار پیام گران‌سنگ و روحیه‌بخش رهبر معظم انقلاب، انگیزه مضاعفی نزد کادر درمانی ایجاد شد، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری نیز با تشکیل جلسه به دستگاه‌های دولتی و غیردولتی دستورهای لازم مبنی بر همکاری همه‌جانبه با وزارت بهداشت را صادر کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه اجرایی شدن مصوبات جلسه به‌منزله قانون و نیز توصیه‌ها، مکاتبات و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی به‌واسطه محور بودن در این موضوع است، گفت: در روزهای نخست ۵۰۰ تخت در استان به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص‌یافته بود که این میزان اکنون به یک هزار و ۴۰۰ تخت افزایش پیدا کرده است.

وی به اختصاص ۵۰ درصد از ظرفیت بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت به بیماران مبتلا به کرونا و افزایش این ظرفیت در صورت نیاز اشاره کرد و افزود: بنا بر اعلام آمادگی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر افزایش ۲۰۰ تختخواب در کنار این بیمارستان، باید این موضوع با جدیت پیگیری شود.

زارع با اشاره به کاهش محسوس رفت‌وآمدها طی سه تا چهار روز گذشته از مبادی ورودی و خروجی استان بیان کرد: از هم‌وطنان همواره در روزهای اخیر خواسته‌ایم که از سفر به گیلان به جد پرهیز کنند مگر موارد اضطرار که پس از غربالگری در مبادی ورودی در صورت داشتن علائم، دو هفته قرنطینه می‌شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه این میزان محصولات دریافتی برای استان کافی نیست، گفت: مهم‌ترین عامل انتقال ویروس کرونا در کشور چین، اسکناس بود که بر ضرورت افزایش استفاده از کارت‌بانکی و به حداقل رساندن گردش اسکناس تأکید می‌کنم و شورای هماهنگی بانک‌ها نیز با جدیت آن را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها موظف هستند دستگاه کارت‌خوان در اختیار نانوایی‌ها قرار دهند، افزود: نانوایی‌ها نیز موظف‌اند برای دریافت پول از مراجعان، الزاماً فرد دیگری غیر از تولیدکنندگان نان در نظر بگیرند.

زارع با تأکید مجدد اجرای دستورالعمل کاهش ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی و لزوم توجه مدیران به شیفت بندی کارکنان و نیز کاهش حضور آنان بر اساس لیست کشیک گفت: مدیران تا یک‌سوم نیروهای خود را در ادارات کاهش دهند و تا حد امکان خدمات و امور مردمی به‌صورت الکترونیکی انجام گیرد.

وی به اقدام خوب‌صورت گرفته در خصوص ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهرها اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی به‌صورت تبلیغات محیطی و بیلبوردها باید تقویت شود و اصناف نیز باید کمال همکاری را در رعایت توصیه‌های بهداشتی داشته باشند و با کاهش ساعت کاری گام مؤثری در کاهش ترددهای مردمی بردارند.

وی با قدردانی از حضور داوطلبان هلال‌احمر و ضرورت تقویت نیروها و فراخوان افراد داوطلب برای مشارکت در خدمات‌رسانی به مردم گفت: انتظار دارم جلوه‌های زیبا از کارهای فداکارانه و ارزشمند کادر درمانی و خدمات رسان به مردم اطلاع‌رسانی شود.

استاندار گیلان به گزارش روز گذشته خود به معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر بهداشت و تخصیص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار به‌منظور تجهیز بیمارستان‌های لنگرود و تالش اشاره کرد و افزود: با موافقت صورت گرفته توسط رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و تخصیص اعتبار موردنیاز، انتظار دارم دانشگاه علوم پزشکی با جدیت نسبت به این موضوع اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع این ویروس در بیش از ۵۰ کشور جهان فراگیر شده، افزود: سازمان بهداشت جهانی به این واسطه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و یکی از کانون‌های این بیماری، کشور ایران و یکی از استان‌هایی که مبتلای بیشتری دارد، گیلان است.

زارع با تأکید بر اینکه کارشناسان، تأثیرگذارترین مؤلفه در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا را رعایت مسائل بهداشتی و مراقبتی می‌دانند، تصریح کرد: از مردم استان که به‌خوبی تاکنون کمال همکاری را در رعایت مسائل بهداشتی داشته‌اند، می‌خواهم که ترددها در معابر و مراجعه به ادارات را به حداقل برسانند و با تشویق حضور فرزندان و افراد کهن‌سال در منزل، ضمن صبوری بیشتر، خود مراقبتی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه و صادقانه کادر درمانی، پرستاران، پزشکان و نیروهای خدماتی گفت: خوشبختانه کاهش التهاب و اضطراب اجتماعی نسبت به‌روزهای گذشته به‌صورت مشهود پدیدار است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !