به گزارش گیلنا از رشت،  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دهه فجر خبر داد.

شهرود امیر انتخابی با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: امسال میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ۹۰ پروژه در ایام دهه مبارک فجر را برای افتتاح در دست اجرا دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه این پروژه ها شامل ۴۲ واحد اقامتگاه بوم ‌گردی،۱۱ هتل و هتل‌آپارتمان، سه سفره‌خانه، دو مهمان‌پذیر، ۱۶ واحد پذیرایی بین‌راهی، یک مجتمع گردشگری، هفت پروژه عمرانی و هشت طرح صنایع‌دستی و خدماتی است گفت: این طرح ها در شهرهای رشت، سیاهکل، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، لاهیجان، فومن، ماسال، تالش و آستانه اشرفیه به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری برای این تعداد پروژه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است، گفت: با بهره برداری و افتتاح این طرح ها به صورت مستقیم برای ۶۰۰ نفر و به طور غیر مستقیم برای ۱۸۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه افتتاح این پروژه ها با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام خواهد شد، اظهار کرد: با هماهنگی استانداری تاکنون هیچ پروژه ای در زمینه گردشگری را افتتاح نکردیم و موکول به زمان حضور وزیر در گیلان شده است.

وی به زمان حضور مونسان در گیلان اشاره کرد و افزود: اگر همه برنامه ها به صورت دقیق انجام شود و مشکلی ایجاد نگردد روز پنجشنبه گیلان میزبان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواهد بود./ دیار میرزا