امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱:۱۷:۱۸ - پنج شنبه ۱۰ بهم ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گیلان در غم اُم ابیها سیاهپوش شد/ اجتماع عظیم فاطمیون در استان
گیلنا- اجتماع عظیم فاطمیون همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور پرشور مردم عزادار در شهرهای محتلف گیلان برگزار شد. به گزارش گیلنا از رشت،  همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اجتماع عظیم فاطمیون مردم شهر رشت در میدان شهدای ذهاب برگزار شد. در این مراسم اقشار مختلف مردم شهرستان رشت […]

گیلنا- اجتماع عظیم فاطمیون همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور پرشور مردم عزادار در شهرهای محتلف گیلان برگزار شد.

اجتماع عظیم فاطمیون در شهرهای مختلف گیلان برگزار شد

به گزارش گیلنا از رشت،  همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اجتماع عظیم فاطمیون مردم شهر رشت در میدان شهدای ذهاب برگزار شد.

در این مراسم اقشار مختلف مردم شهرستان رشت با همراه با نوای مداح در سوگ دختر نبی اکرم (ص) به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

در شهرهای دیگر استان گیلان نیز مردم با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها با برپایی مجالس عزاداری به نوحه خوانی، سینه زنی پرداخته و عشق و ارادت خود را به حضرت فاطمه زهرا (س) به نمایش گذاشتند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی و توزیع غذاهای نذری در میان عزاداران برخی از مراسم و آئین‌های مردم استان گیلان در مناطق مختلف روستایی و شهری است.

برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه در ۲ هزار مسجد گیلان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه در ایام فاطمیه ۴۲۷ مبلغ و مبلغه به مساجد استان گیلان اعزام شدند، گفت: برپایی نماز جماعت، بیان معارف دینی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تحکیم خانواده، سبک زندگی دینی و مباحث مختلف اجتماعی، تحلیل مباحث سیاسی برخی از برنامه‌های این مبلغان بود.

حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده در ادامه با بیان اینکه بیش از ۲ هزار مسجد در ایام فاطمیه مراسم عزاداری و برنامه‌های مختلف برگزار کردند، تصریح کرد: تبیین معارف فاطمی و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) از مهم‌ترین برنامه‌های مبلغان اعزامی و بومی است.

حجت الاسلام گلمیرزاده تأکید کرد: در این ایام از مبلغان بومی و ائمه جماعات نیز در اجرای برنامه‌های فرهنگی بهره مند می‌شویم.

برگزاری همایش رهروان «یاس نبوی» در بقاع متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان  با اشاره به اجرای طرح «یاس نبوی» در ۴۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان، گفت: ۲۴۹ مبلغ بومی و غیر بومی در این طرح اعزام و با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه این طرح با هدف ترویج و تبیین فضائل فاطمی از فردا در سطح بقاع متبرکه استان گیلان اجرا می‌شود، افزود: در ادامه گفت: خیمه‌های معرفت نیز در سطح این بقاع برای پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، مشاوره و ترویج وقف به ویژه تبلیغ وقف فاطمی، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و چند رسانه‌ای برپا شد.

مدیرکل اوقاف گیلان اظهار کرد: برگزاری محافل قرائت قرآن، کریم، سخنرانی، مداحی و عزاداری در ایام شهادت حضرت زهرا (س) برخی از برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح است.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه روز شهادت حضرت زهرا (س)، افزود: قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا (س)، اطعام عزاداران از منابع موقوفات مرتبط و استفاده از ظرفیت خیرین بخشی از برنامه‌های این روز است.

علیزاده به برگزاری همایش رهروان «یاس نبوی» ویژه‌ی بانوان، همزمان با عصر روز شهادت حضرت زهرا (س) نیز اشاره کرد و گفت: این همایش در آستانه اذان مغرب در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص هر شهرستان با همکاری بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !