امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۱۹:۵۴:۴۷ - جمعه ۴ بهم ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد؛
تالاب های گیلان میزبان ۱۳۴ هزار پرنده مهاجر
  گیلنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان به زمستان گذرانی ۱۳۴ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب های استان اشاره کرد و گفت: به دلیل تغییرات آب و هوایی شاهد کاهش ۲۰ درصدی مهاجرت ها هستیم. به گزارش گیلنا از رشت ساسان اکبری پور  با اشاره به فرود ۱۳۴ هزار قطعه پرنده مهاجر در […]

 

گیلنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان به زمستان گذرانی ۱۳۴ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب های استان اشاره کرد و گفت: به دلیل تغییرات آب و هوایی شاهد کاهش ۲۰ درصدی مهاجرت ها هستیم.

زمستان گذرانی ۱۳۴ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب های گیلان

به گزارش گیلنا از رشت ساسان اکبری پور  با اشاره به فرود ۱۳۴ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان برای زمستان گذرانی، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی در تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان فرود آمدند.

وی با بیان اینکه اکثر این پرندگان از شمال اروپا و سیبری به تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان مهاجرت می‌کنند، گفت: در طول زمستان این پرندگان در تالاب انزلی، پارک ملی بوجاق، امیر کلایه لاهیجان، استیل عباس آباد آستارا، سرخانکل و سل که صومعه سرا حضور دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه با اشاره به اینکه امسال به دلیل تغییرات آب و هوایی شاهد کاهش ۲۰ درصدی فرود پرندگان مهاجر هستیم، تصریح کرد: بیشترین گونه پرندگان مهاجر حاضر در استان گیلان از نوع مرغابی سانان اعم از خوتکای پرسفید، کاکایی، مرغابی، باکلان، لک لک، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید و پلیکان از پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان است.

وی به حضور بیش از دو هزار و قطعه فلامینگو بعد از دو سال در آبگیرهای استان گیلان و پناهگاه حیات وحش سرخانکل صومعه سرا اشاره و بیان کرد: سالانه حدود ۷۰ گونه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی در تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان فرود می آیند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !