امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۹:۴۰:۵۰ - جمعه ۴ بهم ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل هواشناسی گیلان:
«برف»، گیلان را می پوشاند/کاهش ۱۵ درجه ای دما در استان
گیلنا- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا با نفوذ سامانه سرد به این منطقه، گفت: بارش باران و برف و وزش باد نسبتا شدید در این مدت دور از انتظار نیست. به گزارش گیلنا از رشت، محمد دادرس با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ […]

گیلنا- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا با نفوذ سامانه سرد به این منطقه، گفت: بارش باران و برف و وزش باد نسبتا شدید در این مدت دور از انتظار نیست.

بارش باران و برف در گیلان/ دمای هوا ۸ تا ۱۵ درجه کاهش می یابد

به گزارش گیلنا از رشت، محمد دادرس با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه سرد و بارشی به منطقه است، اظهار کرد: بر همین اساس شرایط برای ابرناکی، مه آلوده بودن هوا، بارندگی و وزش باد در پاره‌ای از نقاط شدید و در ارتفاعات بارش برف فراهم است.

وی ادامه داد: بر اساس الگوهای نقشه‌های هواشناسی از امروز (جمعه) به ویژه عصر و شب تا اوایل صبح شنبه در برخی از نواحی جلگه‌ای نیز احتمال بارش به صورت برف یا مخلوطی از برف و باران دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه به تدریج از روز شنبه با تضعیف تدریجی ناپایداری روند کاهش ابر و افزایش نسبی دما تا پایان هفته پیش بینی می‌شود، گفت: برای روز جمعه آسمان اکثر نقاط استان گیلان نیمه ابری تا ابری، مه آلود همراه با بارندگی و وزش باد است که بارندگی‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و از عصر و شب امروز نیز در برخی نواحی جلگه احتمال برف و مخلوطی از برف و باران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه نیز آسمان اکثر نقاط استان گیلان ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در برخی نواحی جلگه‌ای نیز احتمال برف با مخلوط باران پیش بینی شده است، افزود: به تدریج شاهد کاهش ناپایداری و ابرناکی هوا خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در روز یکشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما و یخ بندان صبحگاهی همراه است، تصریح کرد: در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با بارندگی و وزش باد به ویژه در ساعات عصر و شب و کاهش نسبی دما است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط دریای خزر، افزود: شرایط برای وزش باد شدید، مواج شدن دریا و بارش باران فراهم می‌شود. ارتفاع موج نیز حداکثر ۲.۵ متر بوده که برای انجام فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

دادرس با بیان اینکه دمای هوای گیلان در این مدت ۸ تا ۱۵ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد از رانندگانی که قصد تردد از مناطق برف گیر را دارند خواست تا زنجیر چرخ، وسایلی ایمنی و گرمایشی به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها از شهروندان و مسافران خواست تا از استقرار در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند، گفت: صاحبان واحدهای تولیدی و گلخانه داران برای مقابله با یخ زدگی محصولات تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !