امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۸:۱۱:۰۲ - جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برف و باران در گیلان ادامه دارد/آماده باش مدیریت بحران
گیلنا – مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش دمای هوا، وزش باد، بارندگی و بارش برف در استان خبر داد. محمد دادرس  با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت توده‌هوای سرد و بارشی از عصر امروز و فعالیت تا اواسط هفته در منطقه است. وی با اشاره به […]

گیلنا – مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش دمای هوا، وزش باد، بارندگی و بارش برف در استان خبر داد.

برف و باران در گیلان ادامه دارد/ بندر کیاشهر رکورددار بارش در گیلان

محمد دادرس  با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت توده‌هوای سرد و بارشی از عصر امروز و فعالیت تا اواسط هفته در منطقه است.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوای استان در روزهای آینده افزود: از امروز دمای هوا در اکثر مناطق استان به‌طور محسوس کاهش می‌یابد و در ارتفاعات بارش برف بسیار شدید است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به میزان بارش‌ها در ساعات گذشته در استان بیان کرد: طبق گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی تاکنون، بندر کیاشهر با ۳۳.۷ میلی‌متر، کوچصفهان با ۱۲ میلی‌متر، بندرانزلی با ۱۲ میلی‌متر، خشکبیجار با هشت میلی‌متر، رودسر با هفت میلی، شفت با هفت میلی‌متر، آستانه‌اشرفیه با هفت ملی متر، فومن با هفت میلی‌متر، تالش با ۶ میلی‌متر، رشت با ۶ میلی‌متر، رضوانشهر با پنج میلی‌متر، لاهیجان با پنج میلی‌متر، صومعه‌سرا با چهار میلی‌متر و آستارا با سه میلی‌متر به ترتیب بیشترین میزان بارندگی را داشتند.

دادرس با بیان اینکه بارش در ارتفاعات به‌صورت برف است، گفت: از امشب در بعضی از نقاط استان به‌ویژه در نواحی ساحلی و مناطق کوهستانی سرعت وزش باد نیز بسیار شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده دریا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود، افزود: مردم استان با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

دادرس با اشاره به اینکه احتمال اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی وجود دارد، گفت: مردم از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی رادارند با توجه به پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه پس از خروج سامانه بارشی برای نواحی کوهستانی یخبندان پیش‌بینی می‌شود، افزود: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها با توجه به حوادث احتمالی تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات به عمل‌آورند، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !