امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۰:۵۸:۰۸ - سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون امور فرهنگی و اداره‌ ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد؛
ممنوعیت بکارگیری نام های بیگانه برای واحدهای صنفی
گیلنا از رشت،معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد: استفاده از نام های بیگانه بر سر در اصناف ممنوع است و متقاضیان دریافت پروانه کسب صنوف مختلف باید نام پیشنهادی واحد صنفی خود را در سامانه سَردَر اصناف استعلام نمایند. حسین ابراهیمیان افزود: بخشی از مراجعه های روزانه به […]

گیلنا از رشت،معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد: استفاده از نام های بیگانه بر سر در اصناف ممنوع است و متقاضیان دریافت پروانه کسب صنوف مختلف باید نام پیشنهادی واحد صنفی خود را در سامانه سَردَر اصناف استعلام نمایند.

حسین ابراهیمیان افزود: بخشی از مراجعه های روزانه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط به عنوان سردر واحدهای صنفی است و در راستای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، سامانه برخط سردر واحدهای صنفی به آدرس Sardarasnaf.ir به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دسترس عموم قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری مرجع صدور مجوز نصب تابلو می‌باشد، تصریح کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع تشخیص رعایت اجرای قانون و مفاد دستورالعمل شرایط متن نوشتار و طرح تابلوهای معرف کاربری مصوب‌ شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی است و شهرداری‌ها و مراجع صدور مجوز فعالیت به‌عنوان متولیان ذی‌ربط و پلیس اماکن به عنوان ضابط اجرایی موظف به همکاری با این ادارات هستند.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: خوانا و قابل تشخیص بودن خط و نحوه درج و استفاده از خط و زبان فارسی در مطالب تابلوها، رعایت نسبت ۷۰ درصد خط فارسی به ۳۰ درصد خط بیگانه در تمامی تابلوهایی که کاربری دو زبانه دارند و مطابقت مطالب تابلو با الگوهای دستوری و املای زبان فارسی از جمله مواردی است که ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان مرجع صدور تأییدیه نوشتار و طرح تابلو در استان‌ها ملزم به رعایت آن هستند.
ابراهیمیان تأکید کرد: متقاضیان دریافت پروانه کسب صنوف مختلف برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، می‌توانند نام پیشنهادی واحد صنفی خود را در سامانه یاد شده ثبت نموده و آخرین وضعیت درخواست‌های خود را از این طریق مشاهده و پیگیری نمایند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !