امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۱:۵۸:۲۰ - چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زنان ابزارِ موج سواری های سیاسی قرار نگیرند
گیلنا – استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروزه برخی زنان را ابزاری برای موج‌سواری سیاسی قرار می‌دهند، گفت: باوجوداینکه ۱۰ سال بیمه زنان خانه‌دار به تعویق افتاده، زنان را مشغول احساسات کرده و فقط از نیاز رفتن زنان به ورزشگاه پرده‌برداری می‌کنند. به گزارش گیلنا از رشت، همایش پیام‌آوران عاشورا، ویژه گرامیداشت خواهران […]

گیلنا – استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروزه برخی زنان را ابزاری برای موج‌سواری سیاسی قرار می‌دهند، گفت: باوجوداینکه ۱۰ سال بیمه زنان خانه‌دار به تعویق افتاده، زنان را مشغول احساسات کرده و فقط از نیاز رفتن زنان به ورزشگاه پرده‌برداری می‌کنند.

وقار و اقتدار ویژگی بانوی پیام‌رسان کربلا /برخی زنان را ابزاری برای موج‌سواری سیاسی قرار می‌دهند

به گزارش گیلنا از رشت، همایش پیام‌آوران عاشورا، ویژه گرامیداشت خواهران شهدای استان گیلان عصر امروز در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با حضور خواهران، مادران و همسران شهدا برگزار شد‌.

 میلاد اسوه صبر و بصیرت بهانه‌ای شد تا بانوان ولایی و دل‌سپرده به عشق اهل‌بیت (ع) در جشن میلاد این دردانه یاس نبی (س) در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی، حاضرشده تا دل‌های بی‌قرار را به نام و یادش سپرده و عرض ارادتشان را با دلی مملو از عشق، تقدیم نام و یاد خواهرِ نازنینِ سیدالشهدا (ع) کنند.

این مراسم زینبی در عصر روز میلاد آن حضرت با تلاش و همت بانوان، برنامه‌ریزی و اجرا شد که صحنه و سِن برگزاری آن، نیز مزین به نام شهدای مدافع حرم و مجلس نیز منور به حضور همسران و مادران شهدای مدافع حرم بود که حال و هوایی زینبی و مکتبی را ارمغان لحظه‌های ناب معنوی حاضران کرد.

چقدر شنیدنی است بانگِ شنیدنی و محکم سرود ملی از قامت‌های راستین و استوار خواهران، زنان و بانوان زینبی (س) با سربند زردرنگ و یکپارچه “کلنا عباسک یا زینب (س)” و نوای تواشیح دختران (جامعه القرآن) با ذکر (یامولاتی یازینب کبری) و (دلم هوای حرم کرد در این شب میلاد) و چقدر دیدنی است این شکوه عفت و ایمان که همچون مروارید، درون صدف چشم‌نوازی می‌کند.

این بانوان، این جشن مقدس را تقدیم کردند به نام خواهران شهید چراکه همچون زینب (س) راه برادرانشان را ادامه خواهند داد اما گمنام، چون در دایره المعارف جامعه ما، خواهران شهدا گمنام‌اند و گمنام غمِ فراقِ برادر را تاب می‌آورند تا پیام‌رسان شهامت و شهادت برادرانشان باشند.

یدالله الگویی برای همه خواهر شهید مدافع حرم

خواهر یدالله قاسم‌زاده نیز از غم و درد فراق برادر، برای بانوان زینبی سخن می‌گوید و برادرش را زنده و عند ربهم یرزقون عنوان می‌کند.

قاسم‌زاده می‌گوید برادرش آن‌قدر خوش‌اخلاق بود که کودکان و خردسالان فامیل عاشقش بودند و صله‌رحم را در حد اعلا رعایت می‌کرد و اگرچه بچه آخر خانواده بود اما الگویی بود برای همه خانواده و در نیکی به پدر و مادر از هیچ محبتی دریغ نمی‌کرد.

در این لحظات میهمان برنامه خانم دکتر نیلچی زاده از خواهران و همسران شهدا می‌خواهد تا درروی سِن و در حسینیه شهدایی برنامه در کنار او بنشینند و سخنان مکتبی و زینبی را با نفس‌های گرم خواهران شهدای مدافع حرم گیلان مزین کند.

اقتدار و وقار در کلام آتشین حضرت زینب (س)

این استاد حوزه و دانشگاه می‌گوید، بالای حرم حضرت زینب (س) اولین بار بعد از شهادت شهدای مدافع حرم (س) بر روی گنبد دردانه یاس نبی (س) نصب کردند و شهید خضایی آن را در مشهد سفارش داده و بر گنبد دخت امیرالمؤمنین (س) نصب کردند‌.

نیلچی زاده از اهمیت مدیریت بحران سخن می‌گوید و معتقد است انسان‌ها در بحران از خوبی و ناب بودن خود پرده‌برداری می‌کنند در زمان آرامش و صلح و می‌گوید که حضرت زینب (س) در دو بحران عاشورا و همچنین بحران پیام‌رساندن پیام عاشورا، حماسه‌آفرین بوده و در این دو واقعه همچون سری آشکار بر تارک تاریخ باقی ماندند.

او از سخنان آتشین و سخن گفتن به‌مثابه امیرالمؤمنین (ع) از جانب حضرت زینب (س) سخن گفته و آن سخن راوی را یادآور می‌شود که “در سخنان آتشین حضرت زینب (س)، اثری از یک زن مصیبت‌دیده نبود بلکه اقتدار و وقار در کلام آتشین این بانوی بزرگوار اسلام هویدا بود.”

نیلچی زاده به تقدیم هفت هزار شهیده زن در ایران اشاره می‌کند و معتقد است این نشان از هویت زینبی زنان و بانوان مسلمان است.

وی از نگاه فمینیست‌هایی که زن را جنس دوم در ذهن‌ها تداعی می‌کند انتقاد کرد و می‌گوید زنان را ابزاری برای موج‌سواری سیاسی قرار می‌دهند و باوجوداینکه ۱۰ سال بیمه زنان خانه‌دار به تعویق افتاده، زنان را مشغول احساسات کرده و فقط از نیاز رفتن زنان به ورزشگاه پرده‌برداری می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه از تسخیر سفارتخانه آمریکا در عراق سخن گفت که صدای اتفاقی که در عراق و در بغداد بر سفارت آمریکا افتاد در آمریکا شنیده شد و صدای ترامپ را بلند کرد‌؛ سفارتخانه‌ای که باوجود ۱۶ هزار کارمند و ۴۲ هکتار یعنی به‌اندازه واتیکان به‌عنوان بزرگ‌ترین ساختمان سفارتی جهان شمرده می‌شود امروز به تسخیر عراقی‌ها درآمده.

وی معتقد است که مردم عراق به این نتیجه رسیدند که دشمن واقعی آن‌ها آمریکایی‌ها هستند و به سمت آن‌ها رفتند و سفارتشان را تسخیر کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با پرستاران اشاره کرد و گفت که آمریکایی‌ها با پهپاد به عراق ورود کرده و مردم عراق با قاطعیت دریافتند که دشمن اصلی آن‌ها آمریکایی‌ها هستند و باید آن‌ها را از کشورشان بیرون کنند.

وی به تلاش دشمن برای آلوده کردن دامن مادران به‌منظور آسیب زدن به نهاد خانواده اشاره کرد و راه مقبله با آن را قرادادن الگوهایی همچون حضرت زینب (س) دانست./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !