امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۱:۵۱:۳۲ - چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
«۲۳ نفر» در رشت دیده شدند
گیلنا -فیلم سینمایی ۲۳ نفر برای نخستین بار در گیلان توسط مرکز آفرینش‌های هنری سپاه قدس در رشت اکران شد. به گزارش گیلنا از رشت،فیلم سینمایی ۲۳ نفر به کارگردانی مهدی جعفری برای نخستین بار در رشت در تالار همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اکران عمومی شد. این فیلم که محصول سال گذشته است، نخستین […]

گیلنا -فیلم سینمایی ۲۳ نفر برای نخستین بار در گیلان توسط مرکز آفرینش‌های هنری سپاه قدس در رشت اکران شد.

اکران اختصاصی ۲۳ نفر در رشت

به گزارش گیلنا از رشت،فیلم سینمایی ۲۳ نفر به کارگردانی مهدی جعفری برای نخستین بار در رشت در تالار همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اکران عمومی شد.

این فیلم که محصول سال گذشته است، نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد و اکران سینمایی آن نیز از ۲۰ آذر امسال روی پرده‌های نقره‌ای رفت.

کامیار مهدی پور، معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت هدف از اکران مردمی و اختصاصی ۲۳ نفر را ترویج کتاب و آثار فاخر تولیدشده آن برشمرد و گفت ازآنجایی‌که رهبر معظم انقلاب بر این کتاب تقریظ داشتند لازم دانستیم با همکاری بسیج اقشار استان اکران این فیلم را برای عموم مردم در دستور کار قرار دهیم.

۲۳ نفر، گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی بودند که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای بعث عراقی درآمدند.

۲۳ نفر کم سن و سال و بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن داشتند و اکثراً از تیپ ثارالله کرمان اعزام شده بودند که در اردیبهشت ۱۳۶۱ در مرحله مقدماتی عملیات بیت‌المقدس در مناطق مختلف جبهه اسیر شدند.

پی از اسارت این گروه صدام تصمیم گرفت تا از این موقعیت سو استفاده کند و نشان دهد که ایران از کودکان در جنگ استفاده کرده است هرچند آن‌ها در موضع انفعالی قرارگرفته و اعتصاب غذا کردند و تا ۲۶ مرداد ۶۹ در اسارت ماندند.

محمدی، یکی از آن ۲۳ نفر در حاشیه اکران اختصاصی این فیلم در رشت با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس به اسارت دشمن درآمدیم گفت که دشمن در تلاش بود از ما سو استفاده کند و جنگ تبلیغاتی را به راه بیندازد.

این اسیر نوجوان دیروز در دست رژیم بعث عراق می‌گوید که دشمن لباس بسیجی را از تن ما درآورد و این دردآورترین خاطره ما ۲۳ نفر در طول هشت ماه اسارت بود.

به گفته وی بعث قرار بود آن‌ها را به فرانسه برده و بعد به ایران برگرداند درحالی‌که قصد اصلی دشمن ملحق کردن آن‌ها به سازمان منافقین بود.

این اسیر آزادشده زنجانی در پاره‌ای از خاطراتش می‌گوید ما اعتصاب کردیم و پذیرفتیم که اگر قرار است کشته بشویم آماده‌ اما هیچ‌گاه حاضر نبودیم پناهنده شویم یا به عضویت سازمان دروغین مجاهدین خلق درآییم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !