امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۰۰:۵۵ - شنبه ۷ دی ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار گیلان: از ایده های خلاقانه برای ایجاد اشتغال حمایت می کنم
گیلنا – استاندار گیلان با اشاره به انتصاب شماری از بانوان و جوانان در پست های مدیریتی استان گفت: این رویکرد علاوه بر آنکه موجب شتاب در حرکت امیدوارانه جوانان می شود؛ زمینه ساز توسعه ایران اسلامی و امیدافزایی برای یکایک شهروندان است.    به گزارش گیلنا، دکتر ارسلان زارع در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی […]

گیلنا – استاندار گیلان با اشاره به انتصاب شماری از بانوان و جوانان در پست های مدیریتی استان گفت: این رویکرد علاوه بر آنکه موجب شتاب در حرکت امیدوارانه جوانان می شود؛ زمینه ساز توسعه ایران اسلامی و امیدافزایی برای یکایک شهروندان است.

 

 به گزارش گیلنا، دکتر ارسلان زارع در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با تبریک هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی (ره) اظهار داشت: تشکیل نهضت سواد آموزی نقش مهمی در بالندگی علمی کشور و ایجاد فرصت آموزشی برای افراد بازمانده از تحصیل داشته است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جوانان توسط تمامی ارکان حاکمیت مورد پذیرش بوده و جزو اهداف است، تصریح کرد: از یکسو مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان تأکید دارند و از سوی دیگر رئیس جمهوری نیز به همه نهادها و وزارتخانه ها دستور دادند که در دو بخش استفاده از جوانان و بانوان، اقدام ویژه ای صورت گیرد.

دکتر زارع به انتصاب شماری از بانوان و جوانان در پست های مدیریتی گیلان اشاره کرد و گفت: این رویکرد علاوه بر آنکه موجب شتاب در حرکت امیدوارانه جوانان می شود؛ زمینه ساز توسعه ایران اسلامی و امیدافزایی برای یکایک شهروندان است.

استاندار گیلان با یادآوری اینکه همواره به تصریح گفته ام از ایده های خلاقانه برای ایجاد اشتغال حمایت می کنم، ادامه داد: امروز نیز تأکید دارم که با بهره گیری از ابزار فناورانه‌ و درک اثرگذاری شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در صنعت تجارت کنونی، باید به دنبال رفع نیازهای کشور و استان بویژه در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ازدواج و اشتغال جوانان را در ارتباط مستقیم با یکدیگر دانست و بیان کرد: اگر دغدغه اشتغال جوان برطرف شود، موضوع ازدواج آنان نیز در مسیری با شتاب بیشتر، ساماندهی خواهد شد.

وی از طلاق به عنوان آسیب اجتماعی جدی یاد کرد و افزود: لازم است نهادهای مدنی، تشکل های مردم نهاد ، ائمه جمعه و دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع فرهنگی – آموزشی، با فرهنگ سازی در زمینه طلاق و کاهش سن ازدواج گامی اثرگذار در این خصوص بردارند .

استاندار گیلان با بیان اینکه نهادهای متولی باید در جهت کاهش آمار طلاق، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره قبل و حین ازدواج اقدام کنند، گفت: انجام کارهای پژوهشی از محل اعتبار یک درصد دستگاه های اجرایی استان در حوزه پژوهش می تواند در بررسی و ارائه راهکار جهت رفع این معضل موثر باشد.

وی بر ضرورت تعمیم فعالیت های پژوهشی در همه شهرستان های استان تأکید کرد و افزود: باید ضمن شناسایی ظرفیت‌های اشتغالزایی مناطق مختلف استان، اولویت های تولید، فرآوری، صنایع تبدیلی و بسته بندی با استفاده از دانش روز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اعطای  ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به جوانان از سوی دولت تدبیر و امید در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سالجاری نیز دولت اهتمام دارد بر مبلغ یادشده، بیافزاید .

وی در ادامه به موضوع بررسی طرح های اشتغال زایی جوانان روستایی که به صورت آزمونه (پایلوت) در شفت انجام می شود، اشاره و بر ضرورت حمایت مشاوره‌ای ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی ، صمت، فنی و حرفه‌ای و مراکز آموزش عالی در اجرای این رویکرد تاکید کرد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !